Samen bedenken wordt samen spelen & beleven!

Het was woensdag 25 september 2019 al feest! Twee skatehellingen van het nieuwe samenspeelpark in Zutphen werden die dag getest. Het park is nog in aanleg en ontworpen als inclusief park. Het wordt een toegankelijk park waar ook kinderen en volwassenen met een beperking kunnen spelen, sporten en beleven. Er werd dan ook getest door kinderen én volwassenen met rolstoelen, rolschaatsen, stepjes - en uiteraard - skateboards. Het park is bedacht in samenwerking met Gemeente Zutphen, ontwerper Suzanne van Ginneken, Stichting Spoenk en buurtbewoners.

Boegbeeld WCMX in testteam!

Super gaaf dat Kevin Van Ekert WCMX (2e plaats wereldkampioenschap WCMX) speciaal naar Zutphen kwam om de baan met ons te testen! De 2 hellingen zijn goedgekeurd en op advies van het testteam komen er nog wat extra hobbels en bochten bij.

Straks samen spelen!

De skatehellingen worden onderdeel van een unieke sjeesbaan/ skatebaan (naar een idee van K-j van der Klooster) in het samenspeelpark van Zutphen. Zo gaaf dat Zutphen straks een unieke openbare sjeesbaan/skatebaan rijk is en kinderen samen kunnen spelen en sporten! De officiële opening is naar verwachting in het voorjaar van 2020.

Hoi tieners! Stichting Spoenk nodigt jullie uit voor een gezellige inloop op vrijdagochtend 31 mei (locatie Eetlokaal Waterkracht). We gaan dit keer met lego bouwen. Lees de uitnodiging en geef je op, er zijn een beperkt aantal plekken beschikbaar. Aanmelden kan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., Tot 31 mei a.s.!

Stichting Spoenk nodigt jullie uit voor een super leuk familie zwemarrangement. Neem je papa, mama, broer, zus, neefje, nichtje, opa, oma of andere familieleden mee en kom gezellig zwemmen, bubbelen en spelen! We sluiten af met een drankje en lekkere snack. Deze activiteit is speciaal voor gezinnen met een zorgintensief kind. Alle informatie over deze activiteit en aanmelden staat in de uitnodiging. Opgeven kan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

We gaan weer naar de manege! Stichting Spoenk nodigt jullie van harte uit voor een gezellige en actieve dag op de Pasmanmanege in Eefde op 18 mei 2019!

Deze activiteit is speciaal voor kinderen met een (ernstige meervoudige) beperking, hun broertjes, zusjes en ouder(s)/verzorger(s). Het is dit jaar ook mogelijk om een vriendje, neefje/nichtje, opa/oma uit te nodigen om deze dag met jullie te beleven.
Alle informatie over deze activiteit en aanmelden is te lezen in onderstaande uitnodiging (zie foto). Opgeven kan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Tot ziens op de manege!

Ruim 350 bezoekers uit de gehele regio Oost, zagen 13 maart op uitnodiging van Gemeente Lochem, ’t Baken, Stichting Welzijn Lochem en ouderorganisaties Stichting 2CU en Stichting Spoenk, de voorstelling ‘Lastige Ouders’ in de schouwburg van Lochem. De indrukwekkende voorstelling nam het publiek mee in de zoektocht van een gezin met een ernstig gehandicapt kind.

De opkomst, betrokkenheid en reacties waren overweldigend! Daarom willen we heel graag een vervolg organiseren in de vorm van dialogen. We nodigen ouders, brussen, (zorg)professionals, docenten/ondersteuners uit speciaal onderwijs, beleidsmakers, WMO consulenten, bestuurders etc. van harte uit om hieraan deel te nemen! Om zo samen in gesprek te gaan over passende zorg en passende oplossingen. Zorg kan als breed begrip opgevat worden, medische zorg maar ook zorg voor/in onderwijs en zorg voor welzijn van kinderen en hun gezinnen.

Alle informatie staat in de uitnodiging. We hopen jullie te mogen verwelkomen op één van de dialogen!

De sponsoren