Donatie van ING fonds voor medewerkers

Medewerkers van ING, die zich naast hun werk inzetten voor een goed doel maken jaarlijks kans op een donatie uit het ING Nederland fonds voor Medewerkers. Via de vader van een van de kinderen ontvingen wij een mooie donatie waarmee Stichting Spoenk activiteiten kan organiseren voor kinderen met een (meervoudige) beperking of chronische ziekte en hun gezin. Zo kunnen deze kinderen uit de omgeving van Zutphen meedoen in hun eigen buurt.

Stichting Spoenk brengt Muziek aan huis

Dankzij de gift van ING Nederland fonds voor Medewerkers werd het mogelijk om muziek aan huis te brengen bij een groep jongeren in een gezinsvervangend tehuis in Wilp. Hanneke Lamers, muziektherapeut uit Zutphen, kan iedereen met een (meervoudige) beperking veel plezier laten beleven met het maken van muziek.

Iedereen doet mee

Stichting Spoenk vindt het belangrijk dat alle kinderen mee kunnen doen. Muziek is een mooi voorbeeld. Muziek is heel toegankelijk, je kunt immers al van muziek en/of klanken genieten door er simpelweg naar te luisteren. ”Iedereen kan genieten van muziek, ook kinderen met meervoudige beperkingen” stelt muziektherapeute Hanneke Lamers. Luisteren, voelen, communiceren, ontspannen; muziek leent zich ervoor. Het is prettig om ritmes of trillingen te voelen en te ervaren op je lichaam. Muziek prikkelt de zintuigen en zet aan tot bewegen of zorgt juist voor lichamelijke ontspanning. Hanneke maakt hierbij gebruik van trommels, accordeon, zang en haar mobiele orkestbak. Het doel van de muzieksessies is om de kinderen een muzikale beleving aan te bieden door passief en actief met muziek en muziekinstrumenten bezig te zijn. Natuurlijk is het beleven van plezier het allerbelangrijkste en dat is goed gelukt!