Mirjam van ’t Hul van Stichting Judo Zutphen heeft een mooi bedrag gedoneerd aan Stichting Spoenk. Wij zijn heel blij met deze donatie van Stichting Judo Zutphen! Dit helpt ons om beweeg- en beleefactiviteiten voor kinderen uit de regio Zutphen met een (ernstige) beperking en of chronische ziekte te organiseren!

Stichting Spoenk en Stichting Judo Zutphen delen dezelfde visie; dat alle kinderen, dus ook kinderen met een ernstige beperking of chronische ziekte mee mogen doen in hun eigen buurt. Stichting Spoenk maakt zich hard om deze activiteiten in de regio van de grond te krijgen. Dit doen we samen met lokale ondernemers, (sport)verenigingen en clubs. Vorig jaar heeft Stichting Judo Zupthen G-judo geïntroduceerd. Deze vorm van judo richt zich speciaal op mensen met een beperking (lichamelijk en/of geestelijk). Het is zodanig aangepast dat de risico's tot een minimum beperkt zijn. We hopen dat andere sportclubs dit voorbeeld gaan volgen.